Garmin Fit™ App

2011-11-24 16:35

Garmin introduceert de Garmin Fit™ voor iPhone en Android – zijn eerste fitness app die gebruikers hun statistieken bij laat houden zoals snelheid, tempo, afstand, tijd, calorieën en met behulp van Garmin accessoires toont hij ook hartslag en cadans. Garmin Fit upload trainingsdata en de afgelegde route automatisch op Garmin Connect™. Garmin introduceert ook de ANT+™ adapter voor de iPhone die er voor zorgt dat gebruikers hun Garmin ANT+ accessoires kunnen gebruiken op hun iPhone.

Garmin Fit™ App en ANT+™ adapter houdt je verbonden en op weg

“Garmin Fit is de ideale oplossing voor gebruikers die voor het eerst fitness tracking producten gaan gebruiken en degenen die connected willen blijven,” zegt Remco Flikweert, General Manager Garmin Nederland B.V. “Doordat de krachtige Garmin fitness accessoires nu ook gebruikt kunnen worden op hetzelfde apparaat waar je ook je muziek op afspeelt, mee belt en je workouts automatisch mee upload om deze te delen en te analyseren, is de Garmin Fit een must have app.”

Of je nu hardloopt op eigen terrein, door de buurt fietst of op zakenreis bent de Garmin Fit maakt het eenvoudiger dan ooit om te zien hoe ver, hoe snel en waar gebruikers geweest zijn. Garmin Fit verzekert dat gebruikers nooit meer zonder de mogelijkheid zitten om hun workout vast te leggen zelfs wanneer ze vergeten zijn om hun Forerunner™ GPS horloge op te laden of deze vergeten zijn mee te nemen. Met een tikje op je smartphone toont Garmin Fit de tijd, afstand, tempo en calorieën en zorgt er zelfs voor dat gebruikers hun muziek kunnen beheren binnen de app. Mis nooit een belangrijk telefoongesprek tijdens een workout omdat gebruikers ook kunnen zien wie er belt en de telefoon kunnen beantwoorden of mail en sms kunnen ontvangen zonder dat de Garmin Fit onderbroken wordt.

Na het afronden van een workout, wordt de gebruiker gevraagd om de activiteit een naam te geven. Ook is het mogelijk om notities te maken over hoe de workout is gegaan of hoe het weer was. De data worden dan automatisch verstuurd naar de account van de gebruiker op de groeiende en gratis Garmin Connect™ community (http://connect.garmin.com). Hier kunnen gebruikers eenvoudig en snel hun workouts opslaan, doelen stellen, workouts delen met vrienden en familie en deelnemen in een online fitness community met meer dan 70 miljoen activiteiten over de hele wereld. Garmin Connect toont statistieken zoals tijd, afstand, tempo, hoogte en hartslag. Deze informatie wordt getoond door grafieken, illustraties, rapporten en een verscheidenheid aan kaarten inclusief straat, foto, topografische en hoogte kaarten. Garmin Fit toont de 30 afgelopen dagen van Garmin Connect geschiedenis evenals grafieken op de smartphones van gebruikers – waardoor ze een extra tool krijgen om hun doelen te bereiken.

Met de Garmin ANT+ adapter voor de iPhone kunnen gebruikers hun hartslag en cadans direct op hun telefoon aflezen en opslaan, wanneer deze gekoppeld is met de optionele accessoires. Eén van deze accessoires is de footpod sensor – die er voor zorgt dat gebruikers die binnen trainen hun snelheid, tempo, afstand en cadans kunnen volgen.

Garmin Fit is de nieuwste oplossing in de groeiende fitness segment van Garmin. Voor meer informatie over de specificaties, prijzen en verkrijgbaarheid kunt u kijken op http://www.garmin.com, http://www.garmin.blogs.com and http://twitter.com/garmin. Op http://www.garmin.com/learningcenter staan diverse video’s over de verschillende Garmin producten.