Approach S1W

2011-11-24 16:40

Garmin Nederland B.V. kondigt de Approach S1W aan, een witte versie van het GPS polshorloge dat speciaal ontwikkeld is voor golf. In een oogopslag toont Approach S1W de precieze afstand van het begin, tot het einde en het midden van de baan en wordt geleverd met ruim 7.000 voorgeprogrammeerde golfbanen in Europa.

Garmin® introduceert Approach S1 Wit en vergroot de voorgeladen banen database tot ruim 7.000 banen in Europa.

“Als opvolging op het succes van de Approach S1 en uit de feedback die we hebben ontvangen van golfers bleek dat het fantastisch zou zijn om meer kleuren te hebben in de Approach range. Wij zitten in een tijdperk waar mode van belang is en invloed heeft op de outfit van veel golfers. De S1W is niet alleen een moderne en simpele hands-free oplossing maar brengt nu ook extra flair op de baan,” geeft Dennis Herremans aan, Product Manager Garmin Nederland B.V. “Golfers die hun data en material perfect voor elkaar willen hebben, vinden in de Approach S1W de perfecte oplossing. Het is geen giswerk meer en er is geen vertraging in het spel, waar je ook speelt in Europa.”

Door het constant updaten van de actuele positie van de golfer, kan de Approach S1W ook de individuele slagafstand meten – dit alles terwijl het ook gebruikt kan worden als horloge van hoge kwaliteit. De Approach S1W wordt geleverd met ruim 7.000 voorgeprogrammeerde golfbanen in Europa. Het is dus niet nodig om banen te downloaden of een abonnement te hebben. Selecteer simpelweg “Start ronde”, kies de baan en je kunt beginnen. Het horloge is robuust en waterdicht en weegt slechts 50 gram. Daarnaast heeft het een ultradun verlicht display en een oplaadbare litium-ion batterij dat maar liefst acht uur meegaat in de GPS modus en meer dan drie weken in de horloge modus. Als toevoeging op de grote hoeveelheid voorgeprogrammeerde banen, heeft de Approach S1W specificaties zoals een eenvoudig in te stellen alarm, automatische tijd en tijdzone waarneming. Dit maakt het dus tot de perfecte reisgezel.

Eenmaal in de golf modus maakt de Approach S1W gemakkelijk contact met de satellieten en toont een lijst met banen in de buurt. Zodra een golfbaan geselecteerd is, worden drie afstanden tot aan de hole getoond – voor, midden en achter op de green – welke direct aangepast worden zodra de hoek verandert. Gedurende het spel toont de Approach S1W het nummer van de hole en het aantal par dat erbij hoort. Hij gaat zelf door van de ene hole naar de andere zodra de hole is afgerond. Zodra golfers beginnen aan hun ronde in de golf modus kunnen ze eenvoudig schakelen tussen de huidige tijd en afstand tot de green. Ook kunnen ze eenvoudig terugkeren naar het menu om de afstand van hun laatste slag te bekijken om zo hun spel te verbeteren. Daarnaast kan hij ook gebruikt worden als GPS stappenteller, zo weet je aan het einde van de wedstrijd precies hoeveel je gelopen hebt.

Golfers kunnen naar http://www.garmin.co.uk/approach gaan om te kijken of hun golfbaan op de Approach S1W staat. Op http://www.garmin.co.uk/approach, kunnen golfers ook meer leren over de Approach G5 en Approach G3 touchscreen handhelds die voorgeprogrammeerde banen hebben en gedetailleerde vector kaarten. Anders dan alles dat eerder gebruikt kon worden op de golfbaan.

Approach S1W is verkrijgbaar vanaf oktober 2011 en heeft een aanbevolen adviesprijs van € 199.